Spørgsmål og svar

  • Vigtig information om coronavirus

    Coronavirus har sat os alle i en uvant position. Entercard kan forsikre vores kunder, partnere og leverandører om, at vi har en robust plan for, hvordan vi fortsat yder god service for vores kunder samt tager samfundsansvar under denne pandemi.

    Vi vil gøre vores bedste for at besvare kundehenvendelser samt sikre, at de fortsat kan anvende vores produkter. Vi er i normal drift, men alle møder med eksterne leverandører vil foregå via Skype, telefon eller andre digitale løsninger.

    Myndighedernes samlede information om coronavirus

  • Jeg har købt en rejse eller billet til et arrangement med mit betalings- og kreditkort fra Entercard. Hvad har jeg af muligheder?

    Afbestilling eller ombooking

    Hver rejse- og eventarrangør har deres egne betingelser og regler for ombooking og afbestilling. Mange arrangører (både rejse og event) har dog forlænget deres frist for ombooking og deres fortrydelsesret ud over deres standardvilkår. Det er dog altid vigtigt, at du selv er opmærksom på, hvilke regler gælder for ombooking og ændring af rejser og arrangementer, og hvor lang tid inden afrejse eller arrangement start, du kan foretage ændringer.

    forbrug.dk finder du også information om dine rettigheder som kunde, og hvordan du skal forholde dig, hvis dit fly, rejse eller arrangement er aflyst. Kontakt arrangøren, hvis du har spørgsmål om ombooking eller tilbagebetaling.

    Rejseforsikring Basis (tilknyttet alle med et re:member Mastercard)

    Afbestillingsforsikring dækker aflysning på grund af sygdom, ulykke eller dødsfald, som omfatter den forsikrede eller nære slægtninge. Afrejse, som forhindres af andre omstændigheder, såsom myndigheders anbefalinger mod rejser til destinationer berørt af coronavirus eller lande med indrejseforbud, er ikke dækket af afbestillingsforsikringen.  Du finder betingelserne for Rejseforsikring Basis her.

    Har du tilkøbt Rejseforsikring Plus til dit re:member Mastercard finder du betingelserne her. Du kan også finde information på https://www.europaeiske.dk/privat/artikler/corona-virus/. Europæiske er re:member Mastercards forsikringsleverandør.

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med kundeservice?

    Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage kl. 9:00 – 16:00. Du kan selv finde svar på meget og gøre mange ting i appen og Netbank.

    re:member Mastercard:

    Kundeservice telefon +45 33 42 37 20. Du kan også finde svar på mange spørgsmål om din konto via re:member app og Netbank.

    PlusGuldkort:

    Kundeservice telefon +45 33 42 37 10. Du kan også finde svar på mange spørgsmål om din konto via Dit Guldkort app og Netbank.

  • Jeg har ikke appen

    Du kan hente appen via App store eller Google Play:

    Dit Guldkort
    re:member app

  • Har du ikke NemID?

    Kontakt din bank, hvis du ønsker at få tilsendt et NemID, eller bestil et på NemIDs egen hjemmeside. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, som sidder klar til at hjælpe dig mandag til fredag fra 9.00 til 16.00.

  • Jeg kan ikke betale min faktura

    Hvis du befinder dig i en situation, hvor du helt eller delvist mister din indkomst, som gør, at du har svært ved at betale, så vil vi gøre vores bedste for at finde en løsning sammen med dig, så du ikke ender i et rykkerforløb. Kontakt kundeservice:

    re:member Mastercard kundeservice: +45 33 42 37 20.

    PlusGuldkort kundeservice: +45 33 42 37 10

    Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage kl. 9:00 – 16:00.

  • Har du fået aflyst en rejse eller et event på grund af coronavirus?

    Har du fået aflyst en flyrejse, pakkerejse, event eller lignende, skal du i første omgang kontakte den virksomhed, produktet er købt hos, for at kræve tilbagebetaling. For at Entercard kan vurdere, om du har ret til at få pengene refunderet, skal du kunne dokumentere, at virksomheden har nægtet dig erstatning. Sørg også for at gemme al kommunikation mellem dig og virksomheden. Tænk på, at virksomhederne oplever et stort pres for tiden, og at der derfor kan gå længere tid end normalt, inden de vender tilbage til dig.

    Du finder mere information om tilbagebetaling her.