Personlige oplysninger

Her kan du læse mere om, hvordan vi i EnterCard behandler personlige oplysninger.

Personlige oplysninger er information, som kan kobles til dig som privatperson. Dette er f.eks. fødselsdato, adresse, telefonnummer, kreditvurdering og lignende.

Det er vigtigt for os, at du er bekendt med, hvilke oplysninger vi indsamler, og hvordan vi behandler personfølsomme oplysninger.

Hent vores komplette retningslinjer for personfølsomme oplysninger her.

Behandling af personlige oplysninger

Hvilken information har vi om dig?

Vi behandler og opbevarer personlige oplysninger i forbindelse med ansøgninger om kreditkort, forbrugslån eller andre tjenester, som vi tilbyder. Vi lagrer også information om dit brug af vores produkter og tjenester. Information om din finansielle status får vi fra offentlige registrerede kreditvurderingsselskaber og tilgængelige gældsregistreringsselskaber.

Ved markedsføring af vores tjenester bruger vi databaseinformation fra forskellige markedsføringsbureauer. Vi opbevarer ikke information længere end nødvendigt.

Sådan anvender vi personoplysninger

De oplysninger, vi har registreret om dig, anvender vi først og fremmest til at forbedre vores tjenester til dig, som kunde. Derudover anvender vi dem til at informere dig om de produkter, som du har hos os, samt til at oplyse dig om dine rettigheder. Vi behandler også oplysninger om dig, når vi modtager din ansøgning i vores kundecenter, når vi fakturerer dig, giver dig tilbud, og gennemfører aftaler, som vi har indgået med dig.

Herudover behandler vi personlige oplysninger til følgende formål:

  • Overholdelse af retslige forpligtigelser og afgørelser fra myndigheder
  • Kundepleje og markedsføring
  • Risikoklassifikation af kunder og kreditporteføljer
  • Forebyggelse og afsløring af strafbare handlinger

Brug af cookies

Hvad er en cookie?

Vi indsamler oplysninger om besøgende på vores hjemmesider for at se, hvordan vores kunder læser vores hjemmesider. Når en kunde besøger vores hjemmesider (f.eks. www.entercard.dk), registrerer vi forskellige typer af information i en ’cookie’. En cookie er en lille tekstfil, som opbevarer dine data fra den hjemmeside, du besøger. Den er ikke skadelig og indeholder ikke vira. Tekstfilen indeholder information om dig, som f.eks. gør hjemmesiden i stand til at huske dig.

Hvilken information registreres?

Når du besøger www.entercard.dk, så registrerer vi forskellige typer af information. Dette er eksempelvis hvilken browser, du benytter, om du anvender din mobiltelefon eller computer, hvilke sider du besøger, og om du vælger at ansøge om et produkt. Informationen indsamles og opbevares ved hjælp af cookies og i nogle tilfælde din IP-adresse. Trafikken mellem vores servere og din browser krypteres og behandles ud fra strenge krav til datasikkerhed.

Hvorfor benytter vi denne data?

Den data, vi indsamler anvendes til analytiske formål. Vi ønsker at optimere vores hjemmesider, så du får den bedst mulige brugeroplevelse; både i form af funktionalitet og indhold på vores hjemmesider. For at kunne gøre dette, anvender vi Google Analytics. Dette værktøj bruger anonyme cookies til at identificere unikke brugere på tværs af browser sessioner. I forlængelse heraf gemmer Google Analytics også kampagneinformationen kampagneinformaioner.

Markedsføring

Vi anvender cookies udstedt af en tredjepart for at give dig mere relevante annoncer og tilbud i andre kanaler. Dataen i disse filer er baseres på indholdet af de sider, du besøger. Informationen bliver genereret før den sendes til en tredjepart. Personoplysningsloven og markedsføringsloven reguleres nærmere ved brug af kundeoplysninger til dette formål.  Vi anvender Google, YouTube, Facebook som tredjepartaktører.

Indstillinger for brug af cookies i browseren

Ved at tillade brug af cookies, kan du få en mere relevant brugeroplevelse af hjemmesiden, du besøger. Ønsker du alligevel at ændre dette, kan det lade sig gøre via indstillingerne i din browser. På minecookies.org finder du en beskrive af, hvordan du retter/sletter cookies.

Indsigt

Ønsker du indsigt i oplysningerne?

Du har ret til indsigt i, hvordan vi behandler og opbevarer dine oplysninger. Ønsker du at se, hvilke data vi opbevarer om dig, eller at hente dine data i et elektronisk format, kan du logge ind i vores portal portal. Du skal anvende NemID for at logge ind. I selve portalen har du adgang til alle dine aktive og ikke-aktive konti hos os. Du kan også tage kontakt til kundeservice.

Mistanke om uautoriseret indsigt

Hvis du mistænker at en af vores ansatte har haft uautoriseret adgang til dine oplysninger, beder vi dig tage kontakt til vores afdeling for beskyttelse af personlige oplysninger.

Mistanke om uautoriseret indsigt

Hvis du har mistanke om at en af vores ansatte har gjort et uautoriseret indsigt, beder vi dig om at tage kontakt med vores databeskyttelsesrådgiver på e-mail adressen dpo@entercard.com eller telefon (+45) 33 42 37 67. Vores databeskyttelsesrådgiver vil herefter hjælpe dig videre i processen. Du kan kræve, at vi gennemfører en intern udredning for at af- eller bekræfte mistanken, og du vil efterfølgende få information om resultatet af udredningen. Hvis det fremgår af udredningen, at din mistanke er berettiget, vil du blive informeret om dette.

Vi giver svar på alle henvendelser om indsigt så hurtigt som muligt og senest inden for 30 dage. I nogle tilfælde kan det tage længere tid at behandle dit krav om indsigt, men i disse tilfælde, giver vi dig besked og holder dig opdateret om forløbet.

Samtykke

Hvad er samtykke?

Du kan selv vælge om og hvordan du vil modtage information og tilbud fra os. Et samtykke er kun gyldigt, hvis det er:

  • Informeret: Du har fået information, som gør, at du forstår, hvad du har givet samtykke til.
  • Frivilligt: Vi kan ikke kræve et samtykke. Det er noget, du vælger at give os.
  • Eksplicit: Du skal gøre en aktiv handling, når du giver samtykket.
  • Specifikt: Det er specificeret, hvad samtykket gælder.

Du kan opdatere dine samtykkeerklæringer i netbanken eller ved at kontakte vores kundeservice.

Lydoptagelse

Om lydoptagelser

Vi optager samtaler til vores kundeservice, hvis du indvilliger i, at vi gør det. Lydoptagelserne bliver brugt til oplæring og kvalitetssikring. Vi opbevarer optagelser i op til 45 dage.

Dit forbehold og ret til anonymitet

Din ret til forbehold

Hvis du ikke ønsker tilbud fra os, kan du vælge dette fra. For at fravælge dette, skal du logge ind i personoplysningsportalen. Du kan også tage kontakt til vores kundeservice. Du vælger selv om dit forbehold gælder for e-mail, telefon, post og sms. 

Du vil fortsat få information, som vi er forpligtet pligtig til at give dig, selvom du anvender din ret til forbehold vedr. markedsføring.

 

Din ret til anonymitet

Hvis vilkårene for beskyttelse af oplysninger er opfyldte (jf. artikel 18 i GDPR), kan du som kunde kræve at EnterCard begrænser behandlingen af dine personlige oplysninger. Dette betyder at dine personlige oplysninger ikke behandles, men udelukkende opbevares.

Behovet for begrænsning kan for eksempel opstå, når en kunde ønsker at få rettet oplysningerne i en kreditvurdering de mener indeholder fejl, uden at ansøgningen, som lå til grund for denne, bliver videre behandlet.

Tag kontakt med vores databeskyttelsesrådgiver på e-mail adressen dpo@entercard.com eller telefon (+45) 33 42 37 67, hvis du vil vide mere.

Automatiseret beslutningstagning

Hvordan bruger vi automatiseret beslutningstagning?

Vi bruger et automatiseret beslutningstagningssystem, når vi behandler din ansøgning. Dette gør vi for at sikre en objektiv behandling og for at værne om dine personlige oplysninger.

Når behandlingen af din ansøgning sker automatisk, analyserer vi både den information, du angiver i ansøgningen, oplysninger fra kreditvurderingsselskaber, data fra vores egne systemer, kampagnedata og egne kreditvurderingsmodeller.

Vi overvåger også løbende svindel, bedrageri, hvidvaskning og terrorfinansiering samt spærring af kort. Ved forsinket betaling bruger vi også et automatisk beslutningstagningssystem.

Du kan anmode om en manuel behandling af din ansøgning.

Såfremt du vil have mere information om en beslutning, vi har taget, kan du tage kontakt med vores kundeservice.

Sletning af data

Hvornår sletter vi dine data?

Vi afslutter dit kundeforhold, når du ikke har en aftale med os længere. Vi opbevarer dine personlige oplysninger i overensstemmelse med vores bogførings- og hvidvaskningsregelsæt, og vi lagrer nødvendige oplysninger om dit kundeforhold helt frem til udløbsdatoen for det aktuelle produkt. Efter udløbsdatoen sletter vi kundeforholdet fra vores systemer.

 

Download vores komplette retningslinjer for personlige oplysninger.