Personlige oplysninger

Her kan du læse mere om, hvordan vi i EnterCard behandler personlige oplysninger.

Personlige oplysninger er information, som kan kobles til dig som privatperson. Dette er f.eks. fødselsdato, adresse, telefonnummer, kreditvurdering og lignende.

Det er vigtigt for os, at du er bekendt med, hvilke oplysninger vi indsamler og hvordan vi behandler personfølsomme oplysninger.

Hent vores komplette retningslinjer for personfølsomme oplysninger her.

Behandling af personlige oplysninger

Hvilken information har vi om dig?

Vi behandler og opbevarer personlige oplysninger i forbindelse med ansøgninger om kreditkort, forbrugslån eller andre tjenester, vi tilbyder. Vi lager også information om dit brug af vores produkter og tjenester. Information om din finansielle status får vi fra offentlige registrerede kreditvurderingsselskaber og tilgængelige gældsregistreringsselskaber.

For at reklamere for vores tjenester bruger vi databaseinformation fra forskellige markedsføringsbureauer. Vi opbevarer ikke information længere end nødvendigt.

Sådan bruger vi personoplysninger

De oplysninger, vi har registreret om dig, bruger vi først og fremmest til at forbedre vores tjenester til dig som kunde og at informere om de produkter, du har hos os samt til at oplyse dig om dine rettigheder. Vi behandler også oplysninger om dig, når vi modtager din ansøgning i vores kundeadministration, når vi fakturerer, giver dig tilbud og anbefalinger, og gennemfører aftaler, vi har indgået med dig.

Herudover behandler vi personlige oplysninger til følgende formål:

  • Overholdelse af retslige forpligtigelser og afgørelser fra myndigheder
  • Kundepleje og markedsføring
  • Risikoklassifikation af kunder og kreditporteføljer
  • Forebyggelse og afsløring af strafbare handlinger

Brug af cookies

Hvad er en cookie?

Vi indsamler oplysninger om besøgende på vores hjemmesider for at se, hvordan vores kunder læser vores hjemmeside. Når en kunder besøger vores hjemmesider (www.entercard.dk) registrerer vi forskellige typer af information i en ’cookie’. En cookie er en lille tekstfil, som opbevarer dine data fra den side du er inde på. Den er ikke skadelig og indeholder ikke vira. Tekstfilen indeholder information om dig, som f.eks. er det den, der gør hjemmesiden i stand til at huske dig.

Hvilken information registreres?

Når du besøger entercard.dk, så registrere vi forskellige typer af information om dig såsom hvilken browser, du bruger og om du bruger din mobiltelefon eller computer, hvilke sider du besøger og du vælger at søge om et produkt. Informationen indsamles og opbevares ved hjælp af Cookies og i nogle tilfælde din IP-adresse. Trafikken mellem vores servere og din browser krypteres og behandles ud fra strenge krav til datasikkerhed.

Hvorfor benytter vi denne data?

Den data, vi samler bliver brugt til analytiske formål. Vi ønsker at optimere websiden på en måde, så du får en bedst mulig brugeroplevelse, både i form af funktionalitet og indhold på vores websider. For at kunne gøre dette, benytter vi Google Analytics. Dette værktøj bruger anonyme cookies til at identificere unikke brugere på tværs af browser sessioner. I forlængelse heraf gemmer Google Analytics også kampagneinformationen ved brug.

Markedsføring

Vi bruger cookies udstedt af en tredjepart for at give dig mere relevante annoncer og tilbud i andre kanaler. Denne data er baseret på indholdet på de siderne, som du har besøgt. Informationen vil blive genereret før den sendes til en tredjepart. Personoplysningsloven og markedsføringsloven reguleres nærmere ved brug af kundeoplysninger til dette formål.  Vi bruger Google, YouTube, Facebook som tredjepartaktører.

Indstillinger for brug af cookies i browseren

Ved at tillade brug af cookies vil du kunne få mere relevant brugeroplevelse af hjemmesiden. Ønsker du alligevel at ændre dette, kan det lade sig gøre via indstillingerne i din browser. På minecookies.org finder du beskrive på, hvordan du retter/sletter cookies.

Indsigt

Ønsker du indsigt i oplysningerne?

Du har ret til indsigt i, hvordan vi behandler og lager dine oplysninger. Ønsker du at se, hvilke data vi har lageret om dig eller at hente dine data i et elektronisk format, kan du logge ind i vores portal. Her skal du anvende NemID for sikker indlogning. I portalen får du adgang til alle dine aktive og ikke-aktive konti hos os. Du kan også tage kontakt til kundeservice.

Mistanke om uautoriseret indsigt

Hvis du mistænker at en af vores ansatte har haft uautoriseret adgang til dine oplysninger, beder vi dig tage kontakt til vores afdeling for beskyttelse af personlige oplysninger.

Mistanke om uautoriseret indsigt

Hvis du har mistanke om, at en af vores ansatte har gjort et uautoriseret indsigt, beder vi dig om at tage kontakt med vores databeskyttelsesrådgiver på e-mail adressen dpo@entercard.com eller telefon (+47) 21 31 66 64. Vores databeskyttelsesrådgivervil hjælpe dig videre i processen, og du kan kræve, at vi gennemfører en intern udredning for at af- eller bekræfte mistanken. Du vil få information om resultatet af udredningen. Hvis det kommer frem at din mistanke er berettiget, vil du blive informeret om dette.

Vi giver svar på alle henvendelser om indsigt så hurtigt som muligt og senest inden for 30 dage. I nogle tilfælde kan det tage længere tid at behandle dit krav om indsigt, men i de tilfælde, vil vi give dig besked og holde dig opdateret om forløbet.

Samtykke

Hvad er samtykke?

Du kan selv vælge om og hvordan du vil modtage information og tilbud fra os. Et samtykke er kun gyldigt, hvis det er:

  • Informeret: Du har fået information, som gør, at du forstår, hvad du har givet samtykke til.
  • Frivilligt: Vi kan ikke kræve et samtykke. Det er noget, du vælger at give os.
  • Eksplicit: Du skal gøre en aktiv handling, når du giver samtykket.
  • Specifikt: Det er specificeret, hvad samtykket gælder.

Du kan opdatere dine samtykkeerklæringer på mine sider i netbanken eller ved at kontakte vores kundeservice.

Lydoptagelse

Om lydoptagelser

Vi optager samtaler til vores kundeservice, hvis du indvilliger i, at vi gør det. Lydoptagelserne bliver brugt til oplæring og kvalitetssikring, og vi opbevarer optagelser i op til 45 dage.

Dit forbehold og ret til anonymitet

Din ret til forbehold

Hvis du ikke ønsker tilbud fra os, kan du vælge dette fra. For at vælge dette fra, skal du logge ind i personoplysningsportalen. Du kan eventuelt tage kontakt med vores kundeservice. Du vælger selv om dit forbehold gælder for e-mail, telefon, post og sms.

Du vil fortsat få information, som vi er pligtigt til at give dig, selvom du anvender din ret til forbehold vedr. markedsføring.

 

Din ret til anonymitet

Du kan ansøge om at begrænse antallet af ansatte hos EnterCard, der kan få adgang til og indsigt i dine kundeoplysninger. Tag kontakt med vores kundeservice, hvis du vil vide mere om din ret til anonymitet.

Automatiseret beslutningstagning

Hvordan bruger vi automatiseret beslutningstagning?

Vi bruger et automatiseret beslutningstagningssystem, når vi behandler din ansøgning. Dette gør vi for at sikre en objektiv behandling og for at værne om dine personlige oplysninger.

Når behandlingen af din ansøgning sker automatisk, analyserer vi både den information, du angiver i ansøgningen, oplysninger fra kreditvurderingsselskaber, data fra vores egne systemer, kampagnedata og vores egne kreditvurderingsmodeller.

Når vi overvåger svindel, bedrageri, hvidvaskning og terrorfinansiering samt ved spærring af kort. Ved forsinket betaling bruger vi også et automatisk beslutningstagningssystem.

Du kan anmode om en manuel behandling af din ansøgning.

Såfremt du vil have mere information om en beslutning, vi har taget, kan du tage kontakt med vores kundeservice.

Sletning af data

Hvornår sletter vi dine data?

Vi afslutter dit kundeforhold, når du ikke har en aftale med os længere. Vi opbevarer dine personlige oplysninger i overensstemmelse med vores bogførings- og hvidvaskningsregelsæt, og vi lagrer nødvendige oplysninger om dit kundeforhold helt frem til udløbsdatoen for det aktuelle produkt. Efter udløbsdatoen sletter vi kundeforholdet fra vores systemer.

 

Download vores komplette retningslinjer for personlige oplysninger.