Identifikation i vores kanaler

EnterCard arbejder konstant med at forbedre vores processer og rutiner, for at håndtere og beskytte din information så sikkert som muligt. Vi har etableret omfattende rammer for, at identificere og adressere risikoer og trusler. Der forekommer mange forskellige trusler, fra bedrageri og tyveri til kriminalitet og identitetstyveri på Internettet. Vi gør vores ypperste for at du som kunde ikke skal påvirkes negativt af disse trusler.

Ansøgningsform

For at undersøge en elektronisk ansøgningsfor, skal du bruge NemID eller NemID til mobilen. NemID er en online identifikation, som gør det muligt at identificere og underskrive aftaler ned kunder online. Kontakt din bank eller log ind i din banks netbank for at få et NemID eller NemID til mobilen hvis du ikke allerede har det.

Netbank

For at logge ind i din Netbank skal du identificere dig med NemID eller NemID til mobilen. Læs mere om NemID her.

App

For at kunne logge ind på vores apper, behøver du at identificere dig selv. Første gang du skal aktivere appen, må du logge ind med NemID. Derefter gemmer du enten en PIN-kode eller du kan vælge at logge ind med Touch ID (fingeraftryk – dette gælder kun iPhone 5S eller nyere).

Flere og flere apps gør det muligt for dig, at logge ind med et fingeraftryk. Det er her vigtigt at tænke på, at alle fingeraftryk som er registrerede på din enhed, kan anvendes som identificering. Har du for eksempel lagt dine familiemedlemmers fingreaftryk ind på din enhed, betyder det, at de også kan identificere dig i alle dine tjenester og applikationer, som baserer sig på identificering med fingeraftryk.