Samtykke – hvad betyder det for dig

For at sende dig tilbud og oplysninger skal vi have dit samtykke, så vi ved, hvilke kanaler du ønsker at blive kontaktet igennem, og hvilke oplysninger du ønsker fra os. Her kan du læse mere om, hvad samtykke betyder for dig.

Hvor og hvornår giver du dit samtykke?

Vi beder om dit samtykke, når du ansøger om et kort eller et lån hos os online eller via den ansøgningsformular, du har modtaget med posten. Du giver dit samtykke ved aktivt at afkrydse de bokse, hvor vi spørger, om du ønsker at modtage oplysninger og tilbud. Disse bokse er aldrig afkrydset af os på forhånd. Det er dig, der træffer valget om samtykke eller ej.

Hvad beder vi om samtykke til?

Vi beder om dit samtykke til at sende dig tilbud og oplysninger i overensstemmelse med vores markedsføring. Det gør du ved at markere afkrydsningsfeltet:
“Ja, jeg vil gerne modtage kampagnetilbud og nyhedsbreve som SMS og e-mail.”
Vi beder også om samtykke til at sende dig oplysninger, som du giver ved at markere afkrydsningsfeltet for:
“Ja, jeg ønsker at modtage vigtige oplysninger om ændringer, der påvirker mig, på SMS og e-mail.”

Hvordan kan du opdatere dine samtykker?

Du kan ændre og slette dit samtykke under Mine Sider i din netbank eller ved at kontakte vores kundeservice.

Hvad sker der, hvis du trækker et eller flere samtykker tilbage?

Du kan vælge, om der er specifikke oplysninger eller tilbud, du ikke ønsker at modtage, og hvis der er specifikke kanaler, du ikke ønsker at få oplysninger igennem. Du kan for eksempel fjerne dit samtykke til at modtage e-mails med tilbud fra os. Næste gang vi sender kampagner til vores kunder via e-mail, vil du derved ikke længere modtage kampagnetilbud. Da vi for nogle kampagner har en produktionstid på op til 14 dage, tager vi forbehold for, at du kan modtage tilbud i en periode, efter at du har frameldt dig.

Du kan også fravælge alle typer af tilbud og oplysninger. Så vil du kun modtage oplysninger, som vi er forpligtet til at give dig.

Når du ændrer dit samtykke på Mine Sider i din netbank eller igennem kundeservicesker opdateringen den efterfølgende dag.

Vores partnere

Kunder hos vores samarbejdspartnere kan også være vores potentielle kunder, og omvendtEr du kunde hos én af vores samarbejdspartnere, og ikke hos os, er det partneren som bærer ansvaret for at videresende oplysninger til os om, hvem der har givet samtykke til at modtage oplysninger, og hvem der ikke har samtykket. Det betyder at du, hvis du har modtaget et tilbud på denne baggrund, som du ikke ønsker, at du skal kontakte partneren for at fravælge det.