Mød vores kollegaer

‹‹Ingen siger ’hold dig til dit eget område’. Alle, som kan hjælpe eller har inputs, er velkomne.››

”Jeg har ikke tålmodighed til selv at kode eller bygge det, jeg vil, men jeg er blevet lidt af en ekspert i it for begyndere. Jeg bidrager med en økonomisk tankegang, mere ’noget for pengene’ end de udviklere, jeg arbejder sammen med.”

Selvom Anna er en dynamisk cand.merc., er hun vild med it. Da Anna havde afsluttet sin mastergrad i International Business, fik hun job som projektleder for en konsulentvirksomhed, hvor hun lærte Entercard at kende.

”Ingen siger ’hold dig til dit eget område’. Alle, som kan hjælpe eller har inputs, er velkomne, det er der ingen prestige i. Og der er heller ingen, der siger ’det er ikke mit job’, og det er skønt. Selvom noget faktisk ikke er deres job, vil alle gerne hjælpe, så du kan komme videre.”

Siden efteråret 2019 har Anna arbejdet som Product Owner i vores Prime-team. Da teamet blev dannet, coachede Anna alle i agile arbejdsmetoder, og siden da har hun selv haft mulighed for at dykke dybere ned i området og udvikle sine kompetencer
yderligere. På grund af det høje kompetenceniveau som Product Owner i Prime-teamet og chefens opbakning har Anna skabt sin egen rolle. Nu har hun mere tid til at fokusere på de blødere værdier og udvikle den agile arbejdsmetode.

”Det er sjovt, når man får ting til at ske og ser resultaterne. Det, der motiverer mig lige nu, er automatisering og digitalisering, hvor vi kan gøre meget, særligt hvis vi samarbejder med forskellige teams.”

‹‹Entercard er kendt for vores fantastiske kultur. Vi er sociale, kompetente, tolerante og arbejder hurtigt. Men vi husker også at have det sjovt imens.››

Jonas har været hos Entercard siden 2006. Han har i årenes løb haft syv forskellige stillinger og oplevet virksomhedens vækst fra mindre end 200 medarbejdere til over 450.

”Kulturen har ændret sig meget, siden jeg blev ansat i virksomheden i 2006. Dengang havde Entercard omkring 200 medarbejdere. Vi arbejdede på det norske marked ud fra et iværksætterperspektiv. I dag har vi mere end 450 medarbejdere i Skandinavien, men vi er stadig små nok til at ændre kurs i en fart.”

Jonas kom til Entercard efter at have taget en mastergrad i International Business Management fra EAE i Barcelona og økonomi fra BI Norwegian Business School. Han søgte et job, der var relevant for hans hovedopgave om, hvordan databaser kan bidrage til øget kundeloyalitet. Det fandt han hos Entercard, hvor han startede som marketingkonsulent.

”Entercard er kendt for vores fantastiske kultur. Vi er sociale, kompetente, tolerante og arbejder hurtigt. Men vi husker også at have det sjovt imens. Vi har medarbejdere med over 40 nationaliteter, hvilket giver en indholdsrig og dynamisk forretningskultur. Det giver også et bredere perspektiv på alle niveauer.”

Indtil 2019 havde Jonas haft seks forskellige stillinger i koncernen. I oktober 2019 blev han udnævnt til Head of re:member Card Sales.

Der er sket meget inden for markedsføring siden 2006. Selvom de grundlæggende principper er uforandrede, er der sket revolutioner inden for data og digitale værktøjer. De kompetencer, der skal til for at få succes, og de kanaler, der anvendes for at nå kunderne, er meget anderledes end for 15 år siden.

”Jeg vil sige, at Entercard er mere dynamisk end andre virksomheder. Vi arbejder hurtigt for at være stærke i en mere og mere digital verden. Jeg mener, vi er på forkanten med digital markedsføring. Vi er åbne for eksperimenter og tidlige tiltag, så vi kan bevare vores position.”

‹‹Jeg elsker mennesker. De er fantastiske! Jeg vokser, når jeg får andre til at vokse. De lærer mig så meget, og det bliver en udveksling.››

I 2012 arbejdede Tamara som lærer i historie og religion, men hun følte, at tiden var inde til en forandring. En ven gav hende et tip om en stilling i Collection-afdelingen hos Entercard, og hun har aldrig set sig tilbage. På grund af sin naturlige energi og evne til at motivere andre har Tamara udviklet sig fra Collections Agent til i 2019 at blive udnævnt til Department Manager med regionalt ansvar. På rejsen dertil har hun desuden haft roller som koordinator og teamleder. Da teamet blev lagt ind under Credit Risk-afdelingen, kunne hun se teamets arbejde fra et andet perspektiv. Med flytningen blev Collections-teamet mere involveret i strategiske drøftelser og udvikling.

”Selvom jeg betragter mig selv som en, der er god til mennesker, har jeg lært, at jeg godt kan udvikle den del af mig selv. Da jeg er fra Latinamerika, har erfaringen lært mig, hvordan jeg håndterer kulturforskelle. Det har været vigtigt for mig og min udvikling, og jeg beder altid mit team om feedback, fordi jeg ved, jeg altid kan blive bedre.”

Hendes team gør Tamara stærkere, og det er tydeligt, at hun brænder for at lede andre og få dem til at vokse. Det vigtigste er, at hendes team føler, at de har den rigtige støtte og de nødvendige værktøjer til at hjælpe kunderne. Collection-teamet møder kunder i vanskelige situationer, og det er deres opgave at finde en løsning, som fungerer for kunden. For fortsat at udvikle de redskaber og kompetencer, der er nødvendige for at interagere med kunderne, arbejder Tamara for at fremme en kultur med åbenhed og feedback, som understøtter den enkeltes udvikling og vækst.

‹‹“Hvis man gerne vil være drivkræften bag nye ideer på en struktureret måde, og hvis man har et glødende engagement og er nysgerrig er Entercard det rigtige sted at arbejde. Her er en sult efter altid at gøre det bedre.”.››

Zhixue Su har arbejdet i Entercard som Credit Risk Analyst i 3½ år. Efter at have fuldført sin Master of Finance i Stockholm, og efter at have mødt nogle få medarbejdere fra Entercard, besluttede han at søge et job og fik det. I begyndelsen var en af hovedårsagerne til, at Zhixue søgte jobbet muligheden for at udvikle sig og få indsigt i forskellige områder i virksomheden. I hans afdeling, Credit Risk, er der tre store teams, og medarbejderne har mulighed for at skifte mellem dem alle.

“I mine første 3½ år havde jeg 3 forskellige roller – i en større virksomhed ville jeg sandsynligvis have hængt fast i en specifik og smal opgave. Entercard er også ret fleksibel og hurtig til at tilpasse sig nye ting i forhold til traditionel bankvirksomhed. Vi har ikke de nedarvede system, der kan holde dig tilbage, og kan derfor hurtigt få sat gang i innovationen.”

Zhixue er ansvarlig for opbygningen af en kreditrisikomodel for hele afdelingen. Entercard modtager mange ansøgninger hver dag, som det ikke er muligt at godkende manuelt. Den model, Zhixue er ansvarlig for, generaliserer kundens oplysninger inden for specifikke parametre, så der kan foretages en risikovurdering automatisk, og ansøgningerne kan blive behandlet effektivt. Men for Zhixue er kærligheden til dataanalyse mere end blot risiko:

“Dataanalyse giver dig utallige muligheder for at undersøge, hvad der driver kunden, og hvorfor kunderne har en specifik adfærd. Vi finder ikke kun mønstre, men bruger vores viden til at finde motivation bag mønstrene. Man kan altid finde interessante mønstre i data, det handler om at finde de mønstre, der driver forretningerne. For mig er det bedste at se sine analyseresultater blive til en strategisk succes og vækst i virksomheden.”