Mød vores kolleger

Lisa Wållgren blev ansat i EnterCards marketingafdeling som projektleder for otte år siden. Men otte år efter har hun en helt anden stilling.

“Jeg synes, at en af de fantastiske ting i EnterCard er, at man kan gå mange forskellige veje. Årsagen til, at jeg havnede i analyseafdelingen er på grund af, at jeg altid har haft en passion for netop analyser. Selv da jeg arbejdede i marketingafdelingen, var jeg en af dem, der elsker at arbejde med markedsføring baseret på indsigt og tal.”

I dag står hun i spidsen for en analyseafdeling ved navn ”Digital and New Customer Analytics”. Deres rolle er at afdække muligheder gennem analyse for at nå de strategiske mål i vores digitale kanaler og til at finde nye kunder.

For Lisa giver EnterCard udtryk for en god kombination af en større virksomhed (dynamik, soliditet og støtte) og en sult efter at være hurtig og fleksibel. Hun understreger, at EnterCard med succes har trukket viden fra de stiftende selskaber for at skabe en rette struktur, men samtidig har sørget for at bevare et åbent miljø, hvor man kan teste, lære og dele viden mellem afdelingerne.

‹‹“Hvis man gerne vil være drivkræften bag nye ideer på en struktureret måde, og hvis man har et glødende engagement og er nysgerrig er EnterCard det rigtige sted at arbejde. Her er en sult efter altid at gøre det bedre.”.››

Zhixue Su har arbejdet i EnterCard som Credit Risk Analyst i 3½ år. Efter at have fuldført sin Master of Finance i Stockholm, og efter at have mødt nogle få medarbejdere fra EnterCard, besluttede han at søge et job og fik det. I begyndelsen var en af hovedårsagerne til, at Zhixue søgte jobbet muligheden for at udvikle sig og få indsigt i forskellige områder i virksomheden. I hans afdeling, Credit Risk, er der tre store teams, og medarbejderne har mulighed for at skifte mellem dem alle.

“I mine første 3½ år havde jeg 3 forskellige roller – i en større virksomhed ville jeg sandsynligvis have hængt fast i en specifik og smal opgave. EnterCard er også ret fleksibel og hurtig til at tilpasse sig nye ting i forhold til traditionel bankvirksomhed. Vi har ikke de nedarvede system, der kan holde dig tilbage, og kan derfor hurtigt få sat gang i innovationen.”

Zhixue er ansvarlig for opbygningen af en kreditrisikomodel for hele afdelingen. EnterCard modtager mange ansøgninger hver dag, som det ikke er muligt at godkende manuelt. Den model, Zhixue er ansvarlig for, generaliserer kundens oplysninger inden for specifikke parametre, så der kan foretages en risikovurdering automatisk, og ansøgningerne kan blive behandlet effektivt. Men for Zhixue er kærligheden til dataanalyse mere end blot risiko:

“Dataanalyse giver dig utallige muligheder for at undersøge, hvad der driver kunden, og hvorfor kunderne har en specifik adfærd. Vi finder ikke kun mønstre, men bruger vores viden til at finde motivation bag mønstrene. Man kan altid finde interessante mønstre i data, det handler om at finde de mønstre, der driver forretningerne. For mig er det bedste at se sine analyseresultater blive til en strategisk succes og vækst i virksomheden.”