Mød vores kollegaer

“Så længe du er nysgerrig er der store karrieremuligheder hos Entercard. Jeg har aldrig haft fornemmelsen af at sidde fast i en bestemt stilling, og jeg har heller ikke nået det punkt, hvor jeg ikke føler mig udfordret længere”

Laurens De Baere startede hos Entercard i 2014 og har siden haft fire forskellige stillinger. I dag er han leder for New Account Management Cards og Visa Business Card i kreditrisiko. Laurens er oprindelig fra Belgien, men bor i dag i Oslo. Han begyndte i Entercard via Barclays’ Graduate Programme i London, flyttede til Stockholm, hvor han arbejdede som analytiker, og derefter tog han en kort tur tilbage til Barclays London før han fik en fast stilling hos Entercard i Oslo.

– Det bedste ved kreditafdelingen er, at vi arbejder med selve kernen af forretningen; kreditvurderingerne. Det er der tingene sker. Vi tager beslutninger om, hvordan virksomheden udvikler sig baseret på data og analyser, hvilket er rigtig spændende.

For Laurens er mangfoldigheden og arbejdsmiljøet hos Entercard afgørende for hans trivsel på jobbet. Han sætter stor pris på at arbejde i et selskab, som ansætter personer fra hele verden, og nyder også at være i en mellemstor virksomhed med omkring 450 ansatte. Det giver et godt indblik i hele virksomhedens drift.

– Vi har en kultur for datadrevne beslutninger hos Entercard og mange dygtige analytikere. Det giver mig rigtig gode muligheder for at lære af mine dejlige kollegaer.

 

“Jeg sætter virkelig pris på mine kollegaer og den kultur og entusiasme, som er i virksomheden”

Kit har arbejdet hos Entercard siden november 2008. Hun startede i kundeservice og skiftede så til Application Handling for to år siden. Kit har tidligere arbejdet i restaurationsbranchen og kendte ikke så meget til finanssektoren eller Entercard, da hun søgte jobbet. Til gengæld var hun klar til et karriereskifte og nye muligheder, og her blev hun ikke skuffet. Kits første opgave var egentlig sat til kun at vare 14 dage, men derefter fik hun tilbudt en fast stilling.

– Jeg sætter virkelig pris på mine kollegaer og den kultur og entusiasme, som er i virksomheden, men også muligheden for at arbejde med andre lande og afdelinger.

Kit trives godt i jobbet som Application Handler og er engageret i sit arbejde med at tilbyde vores kunder skræddersyede løsninger, som passer til deres privatøkonomi.

 

“Jeg sætter stor pris på, at Entercard har en kultur, som fokuserer på personlig udvikling. Ledige stillinger besættes ofte med folk, som allerede er i Entercard, og jeg oplever, at der er gode muligheder for at prøve noget nyt og udvikle karrieren internt i virksomheden”

Tim begyndte hos Entercard i februar 2018 som konsulent i kundeservice. Efter tre år i kundeservice var han klar til at rykke videre og prøve noget nyt og spændende. Han så en ledig stilling i IT-afdelingen og fik ef jobbet som Service Desk Specialist.

– Jeg sætter stor pris på, at Entercard har en kultur, som fokuserer på personlig udvikling. Ledige stillinger besættes ofte med folk, som allerede er i Entercard, og jeg oplever, at der er gode muligheder for at prøve noget nyt og udvikle karrieren internt i virksomheden. Denne dynamik skaber en arbejdsplads, hvor medarbejderne kan bringe værdifulde erfaringer fra den ene stilling til den anden, og det giver en bredere forståelse på tværs af virksomhedens afdelinger.

Jobbet som Service Desk Specialist giver Tim mulighed for at være til stede og hjælpe til i hele virksomheden, da Service Desk er det første kontaktpunkt, når der opstår tekniske fejl. Her får man mulighed for at løse en lang række IT-udfordringer og møde mennesker fra hele virksomheden.

– Jeg er glad for muligheden for at lære virksomheden bedre at kende og ikke mindst de mennesker, som arbejder her. Det jeg sætter størst pris på er, at vi har det sjovt og støtter hinanden i vores team.

 

“Jeg elsker mennesker. De er fantastiske! Jeg vokser, når jeg får andre til at vokse. De lærer mig så meget, og det bliver en udveksling”

I 2012 arbejdede Tamara som lærer i historie og religion, men hun følte, at tiden var inde til en forandring. En ven gav hende et tip om en stilling i Collection-afdelingen hos Entercard, og hun har aldrig set sig tilbage. På grund af sin naturlige energi og evne til at motivere andre har Tamara udviklet sig fra Collections Agent til i 2019 at blive udnævnt til Department Manager med regionalt ansvar. På rejsen dertil har hun desuden haft roller som koordinator og teamleder. Da teamet blev lagt ind under Credit Risk-afdelingen, kunne hun se teamets arbejde fra et andet perspektiv. Med flytningen blev Collections-teamet mere involveret i strategiske drøftelser og udvikling.

”Selvom jeg betragter mig selv som en, der er god til mennesker, har jeg lært, at jeg godt kan udvikle den del af mig selv. Da jeg er fra Latinamerika, har erfaringen lært mig, hvordan jeg håndterer kulturforskelle. Det har været vigtigt for mig og min udvikling, og jeg beder altid mit team om feedback, fordi jeg ved, jeg altid kan blive bedre.”

Hendes team gør Tamara stærkere, og det er tydeligt, at hun brænder for at lede andre og få dem til at vokse. Det vigtigste er, at hendes team føler, at de har den rigtige støtte og de nødvendige værktøjer til at hjælpe kunderne. Collection-teamet møder kunder i vanskelige situationer, og det er deres opgave at finde en løsning, som fungerer for kunden. For fortsat at udvikle de redskaber og kompetencer, der er nødvendige for at interagere med kunderne, arbejder Tamara for at fremme en kultur med åbenhed og feedback, som understøtter den enkeltes udvikling og vækst.

“Entercard er kendt for vores fantastiske kultur. Vi er sociale, kompetente, tolerante og arbejder hurtigt. Men vi husker også at have det sjovt imens”

Jonas har været hos Entercard siden 2006. Han har i årenes løb haft syv forskellige stillinger og oplevet virksomhedens vækst fra mindre end 200 medarbejdere til over 450.

”Kulturen har ændret sig meget, siden jeg blev ansat i virksomheden i 2006. Dengang havde Entercard omkring 200 medarbejdere. Vi arbejdede på det norske marked ud fra et iværksætterperspektiv. I dag har vi mere end 450 medarbejdere i Skandinavien, men vi er stadig små nok til at ændre kurs i en fart.”

Jonas kom til Entercard efter at have taget en mastergrad i International Business Management fra EAE i Barcelona og økonomi fra BI Norwegian Business School. Han søgte et job, der var relevant for hans hovedopgave om, hvordan databaser kan bidrage til øget kundeloyalitet. Det fandt han hos Entercard, hvor han startede som marketingkonsulent.

”Entercard er kendt for vores fantastiske kultur. Vi er sociale, kompetente, tolerante og arbejder hurtigt. Men vi husker også at have det sjovt imens. Vi har medarbejdere med over 40 nationaliteter, hvilket giver en indholdsrig og dynamisk forretningskultur. Det giver også et bredere perspektiv på alle niveauer.”

Indtil 2019 havde Jonas haft seks forskellige stillinger i koncernen. I oktober 2019 blev han udnævnt til Head of re:member Card Sales.

Der er sket meget inden for markedsføring siden 2006. Selvom de grundlæggende principper er uforandrede, er der sket revolutioner inden for data og digitale værktøjer. De kompetencer, der skal til for at få succes, og de kanaler, der anvendes for at nå kunderne, er meget anderledes end for 15 år siden.

”Jeg vil sige, at Entercard er mere dynamisk end andre virksomheder. Vi arbejder hurtigt for at være stærke i en mere og mere digital verden. Jeg mener, vi er på forkanten med digital markedsføring. Vi er åbne for eksperimenter og tidlige tiltag, så vi kan bevare vores position.”

 

“Jeg har altid følt, at der har været gode muligheder for udvikling hos Entercard. Jeg er lige præcis der, hvor jeg ønsker at være, og jeg er taknemmelig for, at jeg har fået chancen for at udvikle mig i virksomheden.”

Pegah har været hos Entercard siden 2010. I løbet af de år har hun haft flere forskellige stillinger, men hendes første job var at håndtere nye ansøgninger og gennemføre kreditvurderinger. Efter et par år begyndte Pegah at interessere sig for salg og markedsføring og skiftede derfor til en ny stilling som marketingassistent i New Customer Marketing-afdelingen. I alt er det blevet til otte år i Commercial-afdelingen.

– Igennem alle de år har jeg haft fantastiske kollegaer, som har været utrolig generøse i deres vidensdeling, og også både støttende og inspirerende ledere.

Pegah begyndte hos Entercard efter at have gennemført en kandidatuddannelse i bioteknologi ved Royal Institute of Technology og et år på en kunstskole. Hun søgte et ekstra job hos Entercard og regnede egentlig ikke med at være der særlig længe; men elleve år senere er hun stadigvæk i virksomheden. I dag arbejder Pegah som senior strategisk dataanalytiker, hvor hun indsamler og analyserer forskellige typer makro- og interne data til virksomhedens ledelse. Hendes analysearbejde bidrager til Entercards overordnede strategi- og organisationsudvikling.